خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/29 - 14:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس:

دیپلماسی پارلمانی می‌تواند موجب تسریع در انعقاد سند همکاری استراتژیک تهران-آنکارا شود

نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس اعتقاد دارد دیپلماسی پارلمانی می تواند به تسریع در انعقاد سند همکاری بلندمدت و استراتژیک میان تهران و آنکارا کمک کند.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت انعقاد سند همکاری بین ایران و ترکیه، گفت: وجود تزار مالی 20 میلیارد دلاری میان دو کشور و همچنین پیش بینی تزار مالی 30 میلیارد دلاری در درازمدت بیانگر اهداف استراتژیک میان تهران و آنکارا است.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمینه ها و بسترهای همکاری مشترک در حوزه های اقتصادی، بانکی، انرژی و سایر بخش ها میان دو کشور وجود دارد که باید در سند همکاری بلند مدت میان ایران و ترکیه مورد توجه قرار بگیرد.



وی با اشاره به اهمیت سفر مقامات ترکیه به کشورمان و همچنین سفر رییس مجلس شورای اسلامی به ترکیه، ادامه داد: در این سفرها موضوع همکاری های استراتژیک و راهبردی مورد تاکید قرار گرفته است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع باید اذعان کرد با استفاده از دیپلماسی پارلمانی می توان به نهایی شدن سند همکاری ها سرعت بخشید.



نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید از یاد برد که همکاری دو کشور می تواند به ایجاد شکل گیری همکاری های مشترک چندجانبه بلند مدت در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای کمک شایانی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 333995
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار